Vinnova använder Dualite för att integrera Microsoft Teams med Platina

Digitalisering av arbetsprocesser har under flera år varit viktigt för Vinnova. Under våren så har Microsoft Teams introducerats som samarbetsplattform inom Vinnova och även i externa samarbeten.

För att uppnå en enkel dokumenthantering behöver Microsoft Teams också kopplas till diariet för att skapa ärenden och lagra handlingar. - Ulf Trulsson (IT-Chef)

Varje år så genomförs ett antal upphandlingar men det är ganska sällan en enskild anställd deltar i en upphandling. För att göra arbetet enklare så används Dualite från Dunite för att skapa en översikt över alla pågående upphandlingar med status och ansvarig. Från översikten kan ansvariga också skapa nya upphandlingar som då automatiskt skapar ett team i Microsoft Teams och automatiskt skapar ett ärende i diariesystemet med korrekt konfiguration. Från teamet har handläggaren översikt över ärendet och dess handlingar. Det är också enkelt att registrera handlingar från de dokument användarna har skapat i teamet direkt från Microsoft Teams till ärendet i diariet med några få klick. De som arbetar med upphandlingar kan utföra hela processen från Teams och behöver aldrig öppna diariet.

Vinnova.png